OdporúčameZaložiť web alebo e-shop
 

Technické údaje
Technické údaje
Kývačka – Jawa 250 typ 353,Jawa350 typ 354
JAWA – HISTÓRIA (šiesta čast).Prečo dostali tieto dva typy ktorých výroba začala vo firme Jawa v jeseni 1953 prezývku „kývačka“? Pretože obidva typy mali dlho zdvihové, hydraulicky tlmené perovanie predného a zadného kolesa. Do sériovej výroby išli oba typy v roku 1954. Hlavný rozdiel oproti predchádzajúcemu typu, ktorého výroba ešte prebiehala bola v podvozku. Nová Jawa bola dodávaná v dvojsedadlovej verzii. Jawa 250 mala nasledujúce technické parametre: dvojkontaktný jednovalcový prípadne dvojvalcový motor zo zdvihovým objemom valcov 258,5 (344) cm kubických. Motor bol chladený vzduchom. Pohotovostná hmotnosť motocykla bola 135(145) kg, maximálnu rýchlosť dosahoval 110 (115) kilometrov za hodinu. Zdvih perovania bol vpredu 130mm  vzadu 100 mm. Rafiky  o veľkosti 3,25 – 16.Kývačka sa vyrábala až do roku 1974 v obidvoch zdvihových objemoch.Za zmienku stoja aj niektoré modernizačné prvky, ako 353/02 a 354/02 ktoré od roku 1956 mali jedinú spoločnú páku pre tak k spúšťaniu motora, ako aj k radeniu prevodových stupňov .V tom istom roku bol tiež zavedený  široký náboj kolesa s novým spôsobom uchytenia lúčov. Vo februári 1957 sa začal vyrábať typ 04 charakterizovaný viacerými novými prvkami. Za zmienku stojí zväčšenie kompresného pomeru čím sa zvýšil výkon ale aj maximálna rýchlosť motocykla. Na podvozku bola zmenená predná vidlica, zväčšil sa priemer pružiny čo sa odrazilo na  charakteristike tlmenia a došlo k jej zlepšeniu. Z karosársky prvkov bol na prvý pohľad zrejmý výfuk, ktorý sa zmenil z tvaru rybieho chvosta na cigarový. Typ 353 o kubatúre 250 cm kubických sa vyrábal do roku 1962 a typ 354 o kubatúre 350 cm kubických do roku 1965.

Jawa 250 typ 559
JAWA – HISTÓRIA (šiesta čast).Oproti predchádzajúcemu typu 353  sa výkon motora zvýšil na z 8.8 kW (12PS) na 10,3 kW(14 PS)  pri 5000 ot.za minútu. Kompresný pomer bol 7,7:1. Motocykel bol vybavený sýtičom. Kľukový mechanizmus nového typu bol uložený len v dvoch ložiskách čo sa neskoršie ukázalo ako nevýhodné a v roku 1965 sa znovu vracia k pôvodnému trojložiskovému osadeniu.

Jawa 250 typ 559/03
Tento typ sa objavuje v roku 1963. Bol vybavený originálnou automatickou odstredivou spojkou z konštrukčnej dielne Jawy. Bola nasadená na hlavnom hriadeli prevodovky, pracovala v olejovom kúpeli a mala viaclamelovú konštrukciu. Okrem samočinného spájania a rozpájania hnacieho dielu bola tiež vybavená ručným ovládaním s poloautomatickým vypínaním,. Na ovládanie motocykla tak stačila rukoväť plynu, radiaca páka .
Tento typ spojky bol len o máločo drahší ako klasický typ. Motocyklu pridával športový ráz.
Tento typ bol vybavený držiakom pre malý batožinový voz PAV, ktorý bol zavesený za zadným kolesom. Zo zaujímavostí sa treba zmieniť že bol dodávaný napríklad pre irackú políciu. Typ 559/04/08 bol vyrábaný s dvojitým riadením pre potreby výučby v autoškolách.

Jawa350 typ 360
JAWA – HISTÓRIA (šiesta čast).Modernizovaná 350 sa začala vyrábať o dva roky neskoršie ako modernizovaná Jawa 250 a to v roku 1964 a výroba bola ukončená v roku 1974. Tento typ bol tiež dodávaný  z prívesným vozíkom Velorex  skonštruovaným v materskej továrni Jawa. Aj tento typ sa objavil v prevedení s automatickou prevodovkou.




Jawa350 typ 360/04 Californian
JAWA – HISTÓRIA (šiesta  čast).Bol by to prismelý názov pre motocykel na dobu socialistického Československa. Vysvetlenie je jednoduché. Bol určený na vývoz do USA. Tento typ sa líšil od základného športovým prevedením, zúženým blatníkom, vrchom vedenými výfukovými trubicami a inými zmenami. Tento typ ste si mohli kúpiť aj v Československu ,ale v Tuzexe za body.
 Vytvorené službou WebLahko.sk  |  Nahlásiť protiprávny obsah!  |   Mapa stránok